بلاگ محتوا نویسی

این بلاگ مجموعه ای برای توسعه محتوای دست اول و کارآمد و همچنین قدرت دادن به محتواهای هدف

بلاگ محتوا نویسی

این بلاگ مجموعه ای برای توسعه محتوای دست اول و کارآمد و همچنین قدرت دادن به محتواهای هدف

چگونه یک سرپرست خوب باشیم: 5 مرحله

تغییر وضعیت خود از فالوور به رهبر دلهره آور است، اما نکاتی وجود دارد که نه تنها می تواند این انتقال را آسان کند، بلکه لیوان "بهترین رئیس جهان" را در کمترین زمان روی میز شما خواهد داشت.

وقتی به این فکر می‌کنید که چه چیزی یک سرپرست خوب را می‌سازد، احتمالاً برخی از ویژگی‌های از پیش تصور شده یا مبتنی بر حافظه را در ذهن دارید.

اکثر مردم بهترین رئیس ها را افرادی فهمیده، سر به زیر، دلگرم کننده و نسبتاً سختگیر می دانند. اساساً، آنها افراد عادی هستند که مانند شما از پایین شروع کردند و به سمت بالا رفتند. آنها مرتکب اشتباه خواهند شد و هیچ تیمی را که ساخته شده با مشکل مواجه نخواهند کرد. اما مرتبط بودن همیشه باعث ایجاد یک سرپرست خوب نمی شود.

قبل از اینکه وارد مراحل شویم، بیایید ببینیم که به چه معناست که یک سرپرست برای ایجاد زمینه برای کارگرانی که برای اولین بار در آنجا هستند، چیست؟

چگونه یک ناظر خوب در اطراف یک میز باشیم؟

سرپرست چه کاری انجام می دهد؟

چه در حال مدیریت دو یا 10 نفر باشید، سرپرست بودن کار بسیار بزرگی است. این مسئولیت سرپرست است که وظایف را به اعضای تیم محول کند، گردش کار را هدایت کند، اهداف تعیین شده توسط شرکت را مدیریت کند و بازخوردی را برای تیم، هم برای شرکت و هم برای فرد، ارائه دهد.

یک سرپرست همچنین به آموزش، تعطیلات و شیفت ها و همچنین تعلیق و خاتمه رسیدگی می کند.

آیا بین سرپرست و مدیر تفاوتی وجود دارد؟

سؤال خوبی بود. یک اصطلاحنامه این اصطلاحات را با هم به عنوان مترادف ترکیب می کند، با این حال، برخی از دفاتر، سرپرست و مدیر را بسته به سلسله مراتب و نوع کار خاص خود، دارای شرح وظایف متفاوتی می دانند.

به طور خلاصه، یک سرپرست تیمی از افراد را که همان نقش را انجام می دهند نظارت می کند، در حالی که یک مدیر نقش فعال تری در رسیدگی به اهداف کارکنان و شرکت ایفا می کند.

علی‌رغم این، این دو نقش بسیار شبیه به هم هستند زیرا به نوعی بر رهبری متمرکز هستند. مراحل زیر ما چه در عنوان شغلی خود "سرپرست" یا "مدیر" داشته باشید معتبر خواهد بود.

یکی از سخت ترین تغییرات برای تسلط، انتقال از عضو تیم به مدیر تیم است، به خصوص اگر با هم تیمی های خود دوست باشید. تثبیت خود به عنوان رئیس جدید ممکن است کمی متقاعد کننده باشد، عمدتاً به این دلیل که اکنون شما کسی هستید که به شما کمک می کند، تفویض اختیار و انضباط می کنید.

آیا راه های مختلفی برای یک سرپرست خوب وجود دارد؟

به طور خلاصه، بله. تاکتیک های رهبری در همه جا حاضر نیستند. وقتی نوبت به نظارت می رسد، هیچ اندازه یکسانی وجود ندارد. در دنیای نظارت بر کارمندان، بهتر است سبک رهبری خود، سازمان به عنوان یک کل و نوع صنعتی که در حال انجام است را در نظر بگیرید تا بتوانید به طور موثر رهبری کنید. این رهبری موقعیتی نامیده می شود ، که در آن یک رهبر روش رهبری خود را برای تناسب با فرهنگ و شرایط شرکت تغییر می دهد.

چگونه یک سرپرست خوب شویم؟

نکته (عجیب) این است که آموزش سرپرست به طور گسترده ارائه نمی شود. این اغلب یا یادگیری با نگاه کردن و گرفتن آن در روز است، یا مطالعه خود راهبری است. برخی افراد به طور طبیعی افراد را بهتر از دیگران مدیریت می کنند، اما اگر می خواهید رهبری شوید که کارکنان از پیروی از آن خوشحال می شوند، بهتر است برای شروع ترفندهایی در آستین خود داشته باشید.

ممکن است 5 گام بعدی را به عنوان توصیه پایه در نظر بگیرید، اما آنها بلوک های سازنده بهترین رئیس های خارج از کشور هستند. اگر از این نکات و مهارت‌های سرپرست استفاده کنید و آن‌ها را در شرکت و تکنیک مدیریت خود به کار ببرید، در کوتاه‌مدت کارمندانی متعهد خواهید داشت که برای کارشان در تیم شما ارزش قائل هستند (و حتی ممکن است یکی از آن موارد بسیار مهم را به دست آورید. لیوان).

مرحله 1: کارمندان خود را بشناسید

برای درک واقعی کارکنان خود تلاش کنید. از آنها بپرسید که اهدافشان چیست، اگر فکر می کنید می توانند از عهده آن برآیند، مسئولیت بیشتری به آنها بدهید، سپس زمانی که آن را به دست آوردند، آنها را به رسمیت بشناسید. کار شما نمی تواند به شما بگوید که رئیس خوبی هستید، به این معنی که باید به اندازه وظایف خود به عنوان سرپرست برای کارمندان خود زمان بگذارید. به این ترتیب می توانید شروع به آموزش ذهن خود کنید تا مانند یک رئیس خوب فکر کند.

مرحله 2: با کارکنان مانند مردم رفتار کنید

و یک نفر به آنها بازگشت. دو مورد از 11 فرمان رابرت ساتون در کتاب "رئیس خوب، رئیس بد" عبارتند از: "با دیگران طوری رفتار نکنید که انگار احمق هستند" و "از گفتن "نمی دانم" تردید نکنید. اولی تضمین می‌کند که متوجه می‌شوید چرا آن شخص استخدام شده است، که او توانایی انجام کار خود را دارد و «فقط یک کارمند» نیست. شما نباید با کارمندان مثل بچه ها صحبت کنید یا از واگذاری کاری که به وضوح می توانند از عهده آنها برآیند، خودداری کنید.

دیگری تضمین می کند که اهمیت مسئولیت پذیری هنگام مرتکب اشتباه را می دانید. شما فقط یک انسان هستید و انسان ها گاهی اوقات اشتباه می کنند. بالا نگه داشتن دست ها، عذرخواهی و ادامه دادن این موضوع را به تیم شما ثابت می کند و فضای امنی را برای آشفتگی ایجاد می کند که می تواند با رهبری شما برطرف شود.

یکی از راه‌های نشان دادن اینکه انسان هستید، شوخ طبعی است. تا حدی بخندید و فقط در صورت صلاحیت در مورد کار شوخی کنید، در غیر این صورت، بهتر است خودتان را زیاد جدی نگیرید. 

مرحله 3: باور کنید که یک رهبر هستید

مردم به اعتماد به نفس اعتماد می کنند. اعتماد به نفس نشان می دهد که شما به خود باور دارید و به اندازه کافی مسری است که باعث ایجاد انگیزه در کارکنان شود. اگر از یک دوره شدید سندروم فریبنده رنج می برید، وقتی مانند یک رئیس رفتار می کنید و صحبت می کنید، کارمندان شما را یک سرپرست خوب در نظر می گیرند. از روز اول این چکمه ها را پر کنید و اعتماد و احترام تیم جدید خود را به دست آورید. وقتی یک پله در رده‌های بالاتر می‌روید، سخت است که تیمتان را جدی بگیرید، اما رفتاری که به‌گونه‌ای استحقاق حضور در آن موقعیت نظارتی را دارید، باور آن‌ها را تغییر می‌دهد.

همچنین، نقطه اوج را تشخیص دهید. باور به اینکه سرپرست خوبی هستید و فکر کردن که رئیس بزرگی هستید دو چیز کاملاً جدا هستند. شما باید درک کنید که اقتدار بلیط طلایی خودکار شما برای رهبری شگفت انگیز نیست. سعی کنید همیشه خود را به عنوان یک رئیس بهبود بخشید، با حالتی فروتن رفتار کنید و تنها در صورتی به رئیس بزرگ بودن خود اعتراف کنید که امتیازات خود را به دست آورده باشید و بدانید که واقعاً هستید.


خلاصه کتاب چگونه سرپرست برتری باشیم را در این لینک بخوانید.

مرحله 4: بنشینید و گوش دهید

گوش دادن یکی از استفاده نشده‌ترین و در عین حال یکی از ارزشمندترین مهارت‌های نظارتی در روسای خوب است، تقریباً 90 درصد از کارمندان می‌گویند که از رئیسی که شنونده خوبی است قدردانی می‌کنند. 

گوش دادن ممکن است برای برخی از سرپرستان تازه متولد شده سخت باشد. تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که اقداماتی انجام دهید و خود را ثابت کنید، اما کارمندان شما ممکن است سعی کنند چیزی را به شما بگویند که شما آنقدر مشغول هستید که متوجه آن نمی شوید. 

گوش دادن به این معنا نیست که با آب سرد صحبت کنید. این شامل نشستن یک به یک، برقراری تماس چشمی، توجه کامل به آن شخص و کشف افکار اوست. این جلسات گوش دادن اغلب منجر به کشف سرنخ‌های جالب می‌شود، که سپس می‌توانید آن‌ها را در استراتژی‌های آتی خود پیاده‌سازی کنید، و به گوینده این امکان را می‌دهد که بداند آنها را شنیده‌اید و با توجه به چشم‌ها و گوش‌های سازمان، کار شما را آسان‌تر می‌کند.


مرحله 5: بازخورد دوست شماست

هنگامی که به نحوه عملکرد خود مانند یک رئیس خوب تسلط پیدا کردید، وقت آن است که بفهمید آیا برداشت تیم شما با شما همخوانی دارد یا خیر.

رابط کاربری ساده و سهولت نظرسنجی ها به کارمندان اجازه می دهد تا به سرعت آنها را پر کنند و به آنها اجازه می دهد روز خود را ادامه دهند، در حالی که پیام های ناشناس به آنها اجازه می دهد در صورت تمایل اطلاعات بیشتری ارائه دهند. گزارش ها به راحتی قابل دانلود هستند و نقاط قوت و ضعف شرکت را به نمایش می گذارند.

شما موضوع را از کتابخانه‌های سؤالات آماده‌ای که روان‌شناسان مورد تأیید قرار گرفته‌اند، از فرهنگ و تنوع گرفته تا استراتژی و رهبری انتخاب می‌کنید. 

مراحل بعدی

اینها پنج گام اولیه برای تبدیل شدن به یک سرپرست خوب هستند. هنگامی که این موارد را انجام دادید، می توانید شروع به تمرکز روی چیزهایی مانند برقراری ارتباط با تیم خود کنید، زیرا توضیح تصمیم کسب و کار شما باعث ایجاد نیروی کار شفاف و افزایش بهره وری می شود و همچنین به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا تغییرات را به زیبایی بپذیرد. در حال حاضر، ما کیت شروع را برای شما آماده کرده ایم تا یک رئیس خوب باشید. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد